2014-06-02

Deutsche Asset & Wealth Managementin DWS-rahastot Suomeen

Deutsche Asset & Wealth Management (DeAWM) lanseeraa 20 aktiivisesti hoidettua rahastoa Suomessa ja julkistaa jakelusopimuksen nettipankki Nordnetin kanssa.

Näemme Pohjoismaat yhtenä päämarkkinoistamme. Tämän takia tuomme rahastomme myös Suomen markkinoille laajentamaan rahastovalikoimaa ja lisäämään kilpailua. Tarjoamme suomalaisille sijoittajille räätälöidyn valikoiman kilpailukykyisiä rahastoja, jotka mahdollistavat sijoittamisen useisiin eri pääomaluokkiin, kertoo Johan Stackelberg, Head of DeAWM Nordic Region.

Nordnetin kattavasta DWS-rahastovalikoimasta löytyy uniikkeja rahastoja, sekä rahastoja, jotka ovat saaneet oman kategoriansa korkeimman luokituksen Morningstarilta.

Uusi valikoima sisältää mm. yrityslainoihin, maailmanlaajuiseen infrastruktuuriin, osinko-osakkeisiin sekä moniin muihin kohteisiin sijoittavia rahastoja. Uskon, että nämä tuotteet sopivat sekä ammattimaiselle sijoittajalle että yksityissijoittajalle, sanoo Stackelberg.

DeAWM tarjoaa DWS-rahastoja valikoitujen jakelijoiden kautta, joista yhtenä toimii Nordnet.

Olemme tyytyväisiä, että Nordnet toimii tuotteidemme jakelijana. Tarjoamme nyt db X-trackersin ETF:iä ja DWS-rahastoja Nordnetin kautta. Suomalaiset sijoittajat voivat sijoittaa sekä ETF:iimme että palkittuihin aktiivisesti hoidettuihin rahastoihimme, kertoo Stackelberg.

– Toivotamme DWS-rahastot tervetulleeksi myös Suomeen. Jatkamme määrätietoisesti rahastotarjontamme laajentamista tarjoamalla erikokoisille rahastoyhtiöille helpon ja tehokkaan jakelukanavan yli 100 000 yksityissijoittajan piiriin, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Niklas Odenwall.

Nordnet ei peri rahastoista merkintä- tai lunastuspalkkioita. Minimisijoitus rahastoihin on 15 eur/merkintä.

Lisätietoja antavat:
Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja
040 565 6043 / niklas.odenwall@nordnet.fi

Lisätietoja Deutsche Asset & Wealth Managementistä:

Carlos Cancino, Press contact
+46 76 836 9873 / carlos.cancino@konsensus.se

Johan Stackelberg, Managing Director, Head of DeAWM Nordic Region
+46 8 463 55 39 / johan.stackelberg@db.com

Tietoja DeAWM:sta

Deutsche Asset & Wealth Management ¹, joka hallinnoi 934 miljardin euron varoja (per 31.3.2014), on yksi maailman johtavista investointipankeista. Deutsche Asset & Wealth Management tarjoaa yksityishenkilöille ja instituutioille perinteisiä ja vaihtoehtoisia sijoituksia kaikissa suurimmissa omaisuuslajeissa. Se tarjoaa myös räätälöityjä varallisuudenhallinnan ratkaisuja ja private banking -palveluita yksityishenkilöille sekä perheyrityksille.

¹ Deutsche Asset & Wealth Management on Deutsche Bank -konsernin Asset & Wealth Management -osaston tuotenimi. Tahot, jotka voivat tarjota tuotteita tai palveluja Deutsche Asset & Wealth Management -tuotenimellä on lueteltu sopimuksissa, myyntimateriaaleissa sekä muissa tuoteasiakirjoissa.

Nordnet is a Nordic online bank with about 508,700 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We offer private individuals and companies services that make it possible to take control over their financial future. We target conscientious savers in the Nordic countries. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.