2010-11-16

Yngre generationen Dinkelspiel flyttar fram positionerna på Nordnet

Jan Dinkelspiel blir ny Sverigechef på Nordnet. Hans företrädare Johan Tidestad tar klivet upp och blir Chief Commercial Officer med ansvar för Nordnets fyra marknader Sverige, Norge, Danmark och Finland. Tidestad kommer även att ingå i Nordnets koncernledning.

Jan Dinkelspiel arbetar för närvarande som landschef för Nordnet Finland. En process för att hitta en ny landschef i Finland pågår.

”Jan har gjort ett exemplariskt arbete i Finland och slutfört integrationsprocessen på ett mycket tillfredställande sätt. Därför var det nu dags att hitta nya utmaningar åt honom. Han är mycket engagerad, och resultat och kundfokuserad, vilket kommer väl till pass som Sverigechef” säger Carl-Viggo Östlund, VD på Nordnet.

”Jag är oerhört glad över utnämningen som Sverigechef. Mitt fokus kommer vara lönsamhet och att se till att Nordnet får Sveriges nöjdaste bankkunder. Min vision är att våra kunder ska säga, ”jag älskar Nordnet”, att mina kollegor säger att “jag älskar att jobba på Nordnet” och att min chef säger att “jag älskar att titta på Nordnets resultaträkning”. Nöjda och inspirerade kollegor skapar kundvänliga företag som i sin tur skapar lönsamma bolag”, säger Jan Dinkelspiel, blivande Sverigechef på Nordnet.

Jan kommer ha ansvar för cirka 50 stycken medarbetare och rapportera till Johan Tidestad, som blir Chief Commercial Officer efter 3 år som Sverigechef.

”Det känns jättespännande att ta nästa kliv på Nordnet. Jag ser fram emot att säkerställa att vi kommer bli Nordens ledande bank inom sparande i alla nordiska länder. Konkurrensen om kunderna hårdnar hela tiden. Låt kriget börja”, säger Johan Tidestad, blivande Chief Commercial Officer.

”Johan har byggt en mycket bra verksamhetsstruktur i Sverige. Han är strukturerad med samtidigt kreativ med tydligt marknads- och kundfokus. Egenskaper som kommer lämpa sig ypperligt för sin nya roll med försäljningsansvar, säger Carl-Viggo Östlund, VD på Nordnet.

Tidestad och Dinkelspiel tillträder sina nya roller den 1 januari 2011.

För ytterligare information, kontakta:
Carl-Viggo Östlund, vd Nordnet, 070 - 609 58 81
carl-viggo.ostlund@nordnet.se

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 346,500 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi and www.nordnet.de.

Files