2007-09-03

Börsturbulens gav rekordhög augustihandel

En orolig börs under augusti innebar att antalet avslut jämfört med augusti 2006 ökade med hela 55%. Nordnets kunder gjorde på samtliga marknader 916 015 avslut i aktier, warranter och optioner. Det motsvarar 39 827 avslut per börsdag. Det är den mest aktiva augustimånaden någonsin i Nordnets historia.

”Antalet avslut per börsdag är till och med det näst högsta under hela 2007, det var bara i februari som aktiviteten var ännu högre,” säger VD Klas Danielsson.

”Aktiviteten ökade på samtliga marknader, starkast i Finland där vi växer kraftigast, och näst starkast i Tyskland. Oslobörsen tillhörde de piggaste börserna förra året men i år hänger den inte riktigt med”, säger Klas Danielsson.

Nordnet aug-07 årl juli-07 apr-jun 07 jan-mars 07 aug-06
förändr
aug-
06–aug-07