2010-12-13

Danmarks første iPad app til aktiehandel

I dag lancerer investeringsbanken Nordnet Danmarks første iPad-applikation til handel med aktier.

– Vi var først på markedet med en iPhone-applikation til aktiehandel, og derfor er vi meget stolte over at kunne præsentere den første iPad app. Med den kan du nemt handle aktier, holde styr på din portefølje og overvåge markedet med streamede aktiekurser, siger Max Gandrup, Landechef hos Nordnet Danmark, og fortsætter:

– Selvom iPaden først lige er blevet lanceret i Danmark, har vi i de seneste måneder dagligt fået henvendelser fra kunder, som har efterspurgt en app, og vi glæder os meget til at høre deres reaktioner.

Interne statistikker fra Nordnet viser tydelige tendenser i anvendelsen af tablets og andre mobile applikationer.

– Over 3.000 danskere surfede ind på vores hjemmeside via iPads i november. Dette til trods for, at Apples tablet først lige er blevet lanceret i Danmark. I perioden siden iPad blev lanceret i april, har der været en støt stigning med indtil nu over 1300%. Vores danske brugere er med andre ord hurtige til at tage ny teknologi til sig, og de forventer med rette, at vi kan give dem applikationer, som fungerer optimalt for sådanne nye kanaler, siger Max Gandrup, Country Manager hos Nordnet i Danmark.

Max Gandrup fortsætter:

– Ser vi på antallet af transaktioner foretaget på vores iPhone-applikation, fremgår det, at de nu er mere end fordoblet, siden månederne efter vi lancerede tjenesten i februar 2010. Den største købsordre foretaget til dags dato hos Nordnet, beløber sig til omkring 6 millioner kroner, mens den største salgsordre var på ca. 10 mio. kr.

Lyt

Læs fonetisk

Ordbog – Vis detaljeret ordbog

Læs mere om vores applikation på: www.nordnet.dk/ipad
Download programmet her: http://itunes.com/app/NordnetTrader
Din mening er vigtig for os. Email os dine kommentarer: ipad@nordnet.dk

For yderligere information kontakt venligst:

Max Gandrup
Landechef for Nordnet Danmark

Mobil: 24 29 15 00E-mail: max.gandrup@nordnet.dk

Informationen er af en sådan art, at Nordnet AB (publ) kan være forpligtet at offentliggøre den ifølge lov om værdipapirmarkedet og/eller lov om handel med finansielle instrumenter. Informationen offentliggjordes 13/12/2009, KL 09.30 (CET).

Filer