2011-07-07

Danskerne tager ikke ferie på kredit

Ifølge en undersøgelse gennemført på vegne af internetbanken Nordnet, tager danskerne på ferie for opsparede penge. Har man ikke sparet nok op, vælger man en billigere ferie i stedet for at låne penge.

24 procent af danskerne svarer, at de har tænkt sig at bruge flere penge på sin ferie i løbet af sommeren sammenlignet med forrige år. 30 procent regner med at bruge mindre, og 42 procent har tænkt sig at bruge det samme som sidste sommer.

Når det gælder dem, som har tænkt sig at bruge flere penge på ferien, svarer næsten hver anden (47%), at de gør det fordi de har sparet mere op til ferien. Kun fem procent af dem, som vil bruge flere penge, vil bruge kreditkortet, og kun en procent opgiver, at de har taget lån til ferien.

– At danskerne ikke vil tage på ferie for lånte penge, viser en flot økonomisk ansvarlighed. Formentlig har finanskrisen og de seneste måneders økonomiske uro gjort danskerne forsigtige, siger Max Gandrup, landechef for Nordnet i Danmark.

Undersøgelsen er gennemført i juni 2011 af CINT på vegne af internetbanken Nordnet og blev besvaret af et repræsentativt udvalg på ca. 1000 personer.

For mere information, kontakt venligst
Max Gandrup, Landechef for Nordnet i Danmark, +46 709890071
max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 380,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Filer