2018-12-21

Frida Bratt är ny sparekonom på Nordnet

Frida Bratt har rekryterats till ny sparekonom på Nordnet. Frida efterträder Joakim Bornold, och påbörjar sitt arbete på Nordnet den 1 februari 2019.

–   Frida har de egenskaper vi letar efter hos en sparekonom – hon är kunnig, inspirerande, har en otrolig energi och står på spararnas sida i alla lägen. De senaste månaderna har vi varit igenom en gedigen process och träffat många spännande kandidater, där Frida stack ut som den klarast lysande stjärnan. Det är otroligt kul att hon nu ansluter till Nordnet, säger Martin Ringberg, Sverigechef på Nordnet.

Frida är idag reporter, krönikör och privatekonomiexpert på Expressen. Tidigare har hon arbetat som krönikör och redaktör inom privatekonomi samt nyhetschef på Svenska Dagbladet Näringsliv, redaktör och reporter på Dagens Nyheter samt privatekonomireporter på Avanzas ekonominyhetssajt Placera.se.

I rollen som sparekonom kommer Frida att upplysa, engagera och coacha till bättre investeringar och en sundare privatekonomi, och delta i den publika debatten kring sparande. Hon kommer att möta spararna såväl digitalt som fysiskt och blir en viktig person för nästa generation av Nordnets populära ”Sparpodden”.

–   Det känns fantastiskt att nu som Nordnets sparekonom få fortsätta guida till smartare beslut inom framför allt sparande, men också inom exempelvis pension och bolån. Jag kommer försöka inspirera och uppmuntra svenskarna att bli rebeller, så att de vågar ifrågasätta gamla ofördelaktiga “sanningar” och strukturer som stora delar av finansbranschen tjänar på att upprätthålla, säger Frida Bratt, tillträdande sparekonom på Nordnet.

För mer information, kontakta:
Martin Ringberg, Sverigechef Nordnet, 0709-72 56 71, martin.ringberg@nordnet.se
Frida Bratt, 0704-23 50 04

Nordnet är en digital bank för sparande och investeringar som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Med användarvänlighet, tillgänglighet, ett brett utbud och låga priser ger vi våra kunder möjlighet att nå sina ambitioner som sparare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.