2018-02-07

Handelsrekord hos Nordnet

På tirsdag gjorde Nordnets kunder totalt 202 863 handler på børs, noe som er ny handelsrekord for nettmegleren. Den forrige rekorden var på knapt 180 000 handler i løpet av en børsdag, og ble satt i august 2015 i forbindelse med uro i markedene som følge av kraftig børsfall i Kina.

– Det kraftige børsfallet og de kraftige svingningene de siste dagene har bidratt til at mange kunder ser over sine aksje- og fondsporteføljer. Tirsdag var en ekstremt aktiv dag blant privatpersoner på børs, og det er både de som frykter markedet og de som ser muligheter – en del velger å hoppe av toget, mens andre benytter anledningen til å kjøpe kvalitetsaksjer til lavere kurser, sier Anders Skar, Norgessjef hos Nordnet.

Også handelen i sertifikater som følger prisutviklingen på kryptovaluta var svært omfattende på tirsdag. Handelen har vært mest frenetisk i Ethereum, som nå også har tatt over førsteplassen som den mest handlede kryptovalutaen, hele tre ganger så mye omsatt som Bitcoin. Nordnets kunder var på tirsdag store nettoselgere i begge kryptovalutaene.

Mest nettokjøpte aksjer, Norge:

• Norwegian Air Shuttle
  • Norsk Hydro
  • Intex Resources
  • Mest nettosolgte aksjer, Norge:

• Aker BP
  • Sparebank 1 Nord Norge
  • NEL
  • For mer informasjon, kontakt:
    Anders Skar | Norgesjef Nordnet | tlf: 959 222 77 | mail: anders.skar@nordnet.no

Nordnet er en bank for investeringer i aksjer og fond som er tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tanken bak Nordnet er å la kundene selv ta kontroll over pengene og investeringene sine, og målet er å bli førstevalget for sparing og investering i Norden. Besøk oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.no, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.