2016-11-16

Knowit väljer Nordnet som huvudleverantör av tjänstepension

Nordnet har vunnit upphandlingen av pensions- och försäkringslösningar som konsultbolaget Knowit genomfört för sina medarbetare i Sverige.

– Vi valde Nordnet på grund av att de erbjuder oss en tjänstepension helt fri från fasta och rörliga försäkringsavgifter. Hos Nordnet får våra medarbetare även kostnadsfria digitala verktyg och hjälp att flytta tidigare intjänat pensionskapital. Vi tycker det är viktigt att förknippas med en samarbetspartner som är modern och schysst vilket spelade en stor roll i vårt val av leverantör, säger Joakim Pilborg, Vice President Corporate Operations på Knowit.

– Att vi vunnit upphandlingen om pensions- och försäkringslösningar för medarbetarna hos Knowit är ytterligare ett kvitto på att vi har ett starkt erbjudande med fokus på låga kostnader och frihet för individen, säger Eva Trouin, Sverigechef på Nordnet.

Avtalet börjar gälla från februari 2017 och innefattar cirka 700 medarbetare inom den svenska delen av Knowit-koncernen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Henrik Edström, PR-chef, Nordnet
070 421 84 66,  henrik.edstrom@nordnet.se

Joakim Pilborg. Vice President Corporate Operations, Knowit
073 074 66 37, joakim.pilborg@knowit.se

Nordnet är en bank för investeringar i aktier och fonder som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Idén bakom Nordnet är att ge kunderna kontrollen över sina pengar och investeringar, och målet är att bli förstahandsvalet för sparande i Norden. Nordnet AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök oss på www.nordnetbankab.wpengine.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.