2009-04-08

Nordnet åbner salgskontor og børsrum i København

Nordnet etablerer sig nu i København med et salgskontor samt et børsrum for Danmarks mest aktive investorer. Dermed vil Nordnet være repræsenteret i alle nordiske hovedstæder.

I Nordnets børsrum, også kendt som daytradingkontorer, er der adgang til komplette arbejdsstationer med computere, skærme, handelsapplikationer og al it-struktur. Arbejdspladserne tilbydes til kunder som er meget aktive inden for handel med værdipapirer.

”Børsrum er en vigtig del i satsningen på de mest aktive kunder via vores koncept Active Trader. Vi har allerede i dag en stor del af daytraderne i Danmark som kunder. De har længe efterspurgt et børsrum, hvor de kan opnå et socialt samvær og dele erfaringer”, siger Max Gandrup, Country General Manager for Nordnet Danmark.

Via Nordnet kan daytraderne i børsrummet handle aktier i Norden, Tyskland, USA og Canada til meget fordelagtige kurtagevilkår. Nordnet tilbyder fleksible belåningsmuligheder med blandt andet en ekstra daytradingkredit samt shorthandel i over 400 nordiske og tyske aktier. De aktive investorer vil få adgang til markedets førende investorværktøjer som WinTrade, The Online Trader og Six ProTrader samt et bredt udbud af realtids- og flashnyheder fra både danske og udenlandske nyhedsbureauer.

I forbindelse med børsrummet etablerer Nordnet samtidigt et salgskontor, hvor fokus vil blive at etablere samarbejde med professionelle aktører som kapitalforvaltere, fondsmæglere, banker, forsikringsmæglere m.fl. I første omgang vil Nordnet ansætte salgspersonale med erfaring inden for pension og salg til institutionelle kunder.

”Vores primære målgruppe i Danmark vil også fremover være private investorer. Men vi har udviklet et porteføljeværktøj, Client Manager, som har været meget populært i Sverige og Norge. Client Manager gør det enkelt at administrere forvaltning af mange kunder, og vi er overbeviste om at værktøjet også vil blive efterspurgt i Danmark”, siger Max Gandrup.

Filer