2021-11-12

Nordnet introducerer aktiesparekonto med en tier i kurtage

Fra den 23. november 2021 bliver det muligt at oprette en aktiesparekonto i Nordnet med markedets mest attraktive ”kom-i-gang tilbud”.

– Vores kunder har efterspurgt kontoen gennem noget tid, og vi er meget begejstrede over nu at kunne tilbyde aktiesparekontoen med kun en rund tier i kurtage. Med muligheden for at oprette kontoen direkte i vores prisbelønnede app, håber vi på, at rigtig mange danskerne vil se det som en oplagt mulighed for at komme i gang med at investere deres opsparing, siger landechef i Nordnet Danmark, Anne Buchardt.

Facts om aktiesparekontoen:

• Kun 10 kr. i kurtage frem til 23. juni 2022
  • Oprettelse direkte i Nordnets app
  • Indbetaling op til 102.300 kr. i 2021 – stiger til 103.500 kr. i 2022
  • 17 % i årlig afkastskat
  • Nordnet indberetter til SKAT
  • Intet depotgebyr

I de øvrige nordiske lande er aktiesparekontoen langt mere udbredt end i Danmark. I Sverige er der omkring 2 mio. private investorer, der har en såkaldt ”investeringssparekonto”, mens kun ca. 130.000 danskere havde en aktiesparekonto ved indgangen til 2021. Med kun 17 % i årligt afkast og automatisk indberetning og betaling af skat, er kontoen attraktiv for helt almindelige investorer i Danmark. Indbetalingsloftet er dog markant lavere end i de øvrige lande i Norden, men det forventer Nordnet ændrer sig, så det bliver endnu mere attraktivt for danskerne at investere deres opsparing.

– Det er vores oplevelse, at der er en øget politisk opmærksomhed omkring det faktum, at mange danskere ønsker at tage større ansvar for deres egen opsparing. Derfor både håber og forventer vi, at loftet på kontoen bliver hævet, så der kan komme en endnu større interesse for at investere i aktiemarkedet til gavn for både den enkelte dansker, virksomhederne og samfundet generelt, siger landechef Anne Buchardt.

For mere information, kontakt venligst:

Kommunikationschef Nordnet Danmark, Lene Nording-Grooss,
lene.nording-grooss@nordnet.dk

Nordnet er en ledende nordisk digital platform for opsparing og investering. Gennem innovation, enkelhed og transparens udfordrer vi traditionelle strukturer og giver private investorer adgang til samme information, værktøjer og service som professionelle investorer. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.