2020-11-06

Nordnet kåret som Årets Børsmægler 2020

Nordnet er igen kåret som Årets Børsmægler af Dansk Aktionærforening på baggrund af medlemmernes tilfredshed med platformen og brugeroplevelsen. Flere end 170.000 danskere har nu valgt at placere deres opsparing i Nordnet. Det er en stigning på mere end 50 pct. bare det seneste år.

Dansk Aktionærforening kårer hvert år Årets Børsmægler på baggrund af en tilfredshedsundersøgelse blandt deres medlemmer samt en række objektive kriterier. Resultatet for 2020 er netop offentliggjort, og Nordnet er tilbage på førstepladsen efter at have vundet prisen senest i 2018.

– Vi er både glade for og stolte over, at Nordnet igen er blevet kåret som Årets Børsmægler. Vi arbejder hver dag benhårdt på at skabe en endnu bedre platform og kundeoplevelse – og resultaterne i undersøgelsen er et pejlemærke på, at vi er på rette vej, siger Anne Buchardt, landechef i Nordnet.

Konkurrencen har været hård i årets undersøgelse, og resultaterne viser da også, at afstanden til konkurrenterne ikke er lang. I medlemsundersøgelsen, der vægter 50 pct. i vurderingen, kommer Nordnet ud med en score på 76,0, mens den nærmeste konkurrent, Saxo Bank, lander på 74,0. I forhold til de objektive kriterier, er der et mere blandet resultat, men de digitale platforme kommer også her bedre ud end de traditionelle banker, der deltager i undersøgelsen. Alt i alt lander Nordnet på 79,7, mens nummer to opnår en score på 79,5.

– Vi er ikke mindst glade for, at vi får den højeste vurdering, når det gælder kundetilfredshed. For os er det nemlig den største ros, når vores kunder sætter pris på vores platform – og som loyale ambassadører anbefaler os til venner og bekendte. Det er også en væsentlig del af baggrunden for de høje vækstrater, som vi oplever for tiden. Antallet af private investorer, som bruger Nordnets platform, er steget med mere end 50 pct. inden for det seneste år, siger Anne Buchardt, landechef i Nordnet.

Og hun tilføjer:

– Konkurrencen får os selvfølgelig til at lægge os endnu mere i selen for at kunne bevare og forhåbentlig øge vores forspring i næste års undersøgelse. Som altid er konkurrence til fordel for kunderne. I Nordnet har vi fuld fokus på den løbende udvikling af vores platform og ikke mindst app, der har oplevet en eksplosiv vækst her i Corona-perioden. Hertil kommer vores nye blog-univers med en bred række af bidragsydere lige fra Female Invest til professor Jesper Rangvid samt et stigende fokus på investeringsfonde, hvor vi er sikre på, at det næste konkurrencemæssige slag kommer til at stå, når det gælder de private investorers opsparing.

For mere information, kontakt:

Johan Tidestad, kommunikationschef
johan.tidestad@nordnet.se, +46 708 875 775

Nordnet er en digital bank til opsparing og investering, som findes i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Med brugervenlighed, tilgængelighed, et bredt udbud og lave priser giver vi vores kunder mulighed for at nå deres opsparingsambitioner. Besøg os på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.