2010-06-18

Nordnet tar börsen till stranden

Nordnet lanserar en helt ny version av sin bankapplikation till iPhone. Med uppdaterad grafik, förbättrade aktiehandelstjänster samt funktioner även i oinloggat läge är det nu enkelt att bevaka sin sparportfölj – oavsett om man befinner sig på stranden eller ligger i hängmattan.

– När vi lanserade vår applikation i januari låg fokus främst på att ta de viktigaste banktjänsterna till iPhone, såsom att betala räkningar. Sedan dess har vi med hjälp av våra användares synpunkter jobbat hårt med att bygga in mer avancerad börsfunktionalitet. Med den nya versionen kan vi erbjuda en applikation som passar såväl den vanliga bankkunden som den mer aktiva spararen, säger Johan Tidestad, Sverigechef på Nordnet.

Bland de viktigaste nyheterna finns orderdjup på aktier i fem nivåer, möjligheten att anpassa flödet från olika nyhetsbyråer samt realtidskurser med sekundvisa uppdateringar. Helt nytt är också det oinloggade läget där alla, oavsett om man är kund hos Nordnet eller inte, har möjlighet att få marknadsinformation och uppdaterade aktiekurser.

– Sommaren står för dörren, och nu kan man som aktiv sparare bevaka såväl sin portfölj som marknaden i stort oavsett om man befinner sig på stranden eller i hängmattan, säger Johan Tidestad.

För ytterligare kommentarer kontakta:
Johan Tidestad, Sverigechef Nordnet, 0708-875 775
johan.tidestad@nordnet.se

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 310,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnet.de and www.nordnet.lu.