2010-12-13

Nordnet tuo markkinoille Suomen ensimmäisen iPad- osakekauppasovelluksen

Internetpankki Nordnet julkaisee tänään markkinoiden ensimmäisen iPad-sovelluksen osakekauppaa ja reaaliaikaisen pörssi-informaation seurantaa varten.

Maaliskuussa 2010 Nordnet toi markkinoille ensimmäisenä pankkina Suomessa iPhone-sovelluksen, jolla pystyy helposti seuraamaan oman osakesalkun kehitystä, käydä osakekauppaa Suomen ja maailman pörsseissä ja tekemään rahastotoimeksiantoja. Pelkästään marraskuun 2010 aikana 1 000 suomalaista latasi ilmaisen sovelluksen. Tänään Nordnet julkaisee iPad-sovelluksen.

– iPhone- ja iPad-sovellukset ovat tärkeä osa modernia nettipankkia. Asiakkaamme pystyvät niiden avulla tekemään koti- ja ulkomaisia osakekauppoja ajasta ja paikasta riippumatta. Helposti ja nopeasti. iPad-sovellus on ilmainen kaikille iPadin käyttäjille, mutta toimeksiantojen antaminen on rajoitettu Nordnetin asiakkaille, kertoo Juha Raumolin, Nordnet Suomen edustaja.

Applen iPad suositumpi kuin Nokian N8

Nordnetin tilastojen mukaan suomalaiset ovat löytäneet osake- ja rahastokaupankäyntipalvelut mobiilissa internetissä. Vielä tammikuussa 2009 Nordnetin sivustolla ei vierailut paljoa mobiilikävijöitä. Kun katsotaan marraskuuta 2010, mobiilikävijämäärä on yli kymmenkertaistunut. Nordnetin Suomen sivustoa käytti mobiililaitteilla marraskuussa 2010 arviolta 10 000 eri käyttäjää. Tämän lisäksi Nordnetin iPhone-sovelluksen latasi 1 000 suomalaista. Applen iPhone ja iPad ovat suositumpia kuin Nokian laitteet.

Taulukko 1: iPad-käyttäjien kasvu nordnet.fi-sivustolla syksyllä 2010

– Nokia on kokonaisuudessaan suositumpi kuin Apple. Silti tilastojemme mukaan Nokian N8 ei ole vielä kiilannut suosituimpien mobiililaitteiden listalle ja Applen iPadilla palvelua käytetään selvästi enemmän kuin N8:lla. Applen iPhonen käyttö on vähentynyt osittain siksi, että luvussa ei ole mukana erillisen sovelluksen käyttötilastoa. Käytettävyys ratkaisee ja siinä Apple on omalla planeetallaan, kertoo Raumolin.

iPhone-sovelluksella tehtyjen kauppojen lukumäärä on kasvanut yli 400 % sovelluksen lanseerauksen jälkeen. Marraskuussa 2010 kasvu oli huimat 25 % ja suurimman toteutuneen ostotoimeksiannon koko on ollut noin 765 000 euroa, kun taas suurin toteutunut myyntitoimeksianto on ollut noin 1,3 miljoonaa euroa.

Lisätietoja sovelluksesta www.nordnet.fi/ipad.
Sovelluksen voi ladata osoitteesta http://itunes.com/app/NordnetTrader
Nordnet iPad Trader on sovelluksen ensimmäinen versio, jota vielä kehitetään. Voit lähettää meille kehitysehdotuksia seuraavaa versiota varten sähköpostitse ipad@nordnet.fi.

Lisätietoja antaa:
Juha Raumolin
Nordnet Suomen edustaja
juha.raumolin@nordnet.fi

Tiedotteen sisältö on Ruotsin arvopaperimarkkinalain mukaan mahdollisesti julkistettava, koska Nordnet AB (publ) on Tukholman pörssiin listattu yhtiö. Tiedote on julkaisuvapaa 13.12.2010, klo 10.50 (09.50 CET).

Nordnet:
Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 345,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at
www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Filer