2010-12-17

Nordnet utfordrer Gammelbankene – lanserer sparekonto!

Vi skal bli Nordens ledende bank innenfor sparing, sier Anders Skar i Nordnet. I dag tar Nordnet derfor et viktig skritt når de lanserer sin nye sparekonto.

– Dette er viktig strategisk, og nok ett skritt mot å bli Nordens ledende bank innenfor sparing. Vi ønsker å utfordre gammelbankene på bred front. Vi har lenge gjort det innen aksjehandel, vi er godt i gang innen fond og pensjon, og nå lanserer vi altså vårt første rene bankprodukt, sier Anders Skar daglig leder i Nordnet Bank.

Nordnets sparekonto gir 2 % rente fra første krone, koster ingenting, har frie innskudd og uttak, og omfattes av innskuddsgarantien i Bankenes sikringsfond.

– Det skal være enkelt å spare, uansett om man sparer i verdipapirer eller i rene penger. Dersom man åpner en sparekonto hos Nordnet kan man være sikker på at det er enkelt og selvfølgelig uten unødvendige avgifter, sier Anders Skar.

En halv million nordmenn har ikke penger til jul!
– Selv om nordmenn sparer mye på bankkonto i dag, er det faktisk et behov for at flere gjør det, sier Skar og henviser til en undersøkelse om buffersparing de gjennomførte i november. Undersøkelse ble gjennomført av TNS Gallup og viste at over en halv million nordmenn ikke klarer å takle en uventet utgift på over 5.000 kroner. Nordnet anbefaler at du har en økonomisk buffer tilsvarende to månedslønner, og at buffersparingen bør skje med så lav risiko som mulig.

– Vi har lenge vært en varm forkjemper for sparing i aksjemarkedet, men dette gjelder dine langsiktige plasseringer. Folk ønsker i tillegg å spare på forskjellige måter. Noen liker risiko, og andre ikke. Når du skal spare opp en buffer så bør dette skje med så liten risiko som mulig, og en sparekonto er dermed et ypperlig alternativ, sier Anders Skar.

For ytterligere informasjon vennligst kontakt:
Anders Skar | Daglig leder Nordnet Bank Norge | Mobil: +47 959 22 277 |Mail: anders.skar@nordnet.no

Om Nordnet:
Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 345,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Filer