2007-12-18

Nordnets fondbyten blev Årets nyhet

Tidningen Privata Affärer utsåg idag Nordnets snabba fondbyten till Årets nyhet.

Motiveringen lyder: ”Med denna tjänst till gagn för den enskilda fondspararen bevisar banken att det går att utveckla och förbättra villkoren för fondsparande med hjälp av teknik och god vilja”.

”Hos Nordnet kan du köpa och sälja fonder från olika fondbolag samma dag – det är vi ensamma om i branschen. Vi är förstås väldigt glada över den här utmärkelsen som uppmuntrar oss att fortsätta leda utvecklingen vad gäller att erbjuda bästa möjliga villkor för kunderna”, säger Daniel Ljungel som är produktchef för fonder hos Nordnet.

”Vi erbjuder också ett torg för strukturerade produkter och även där arbetar vi aktivt för att förenkla och skapa transparens bland avgifterna”, säger Daniel Ljungel.

Till Årets bank utsågs Nordnets samarbetspartner ICA Banken, bland annat med hänvisning till deras professionella samarbetspartners. Juryns motivering till Årets bank: “Den lilla uppstickaren har nu vuxit och blivit en fullsortimentsbank med hjälp av noga utvalda professionella samarbetspartners. Banken har också bidragit till en rensning i avgiftsdjungeln med bra och konkurrenskraftiga villkor för alla sina produkter.”

”Vi gratulerar ICA Banken och är stolta över att de har valt Nordnet som strategisk partner, där sparandet i aktier, fonder och pensioner sker i Nordnets system. Även depåhanteringen sköts av Nordnet, säger Elisabeth Hansson, vik Informationschef på Nordnet.
I sparutbudet ingår det mesta av de aktier och fonder som erbjuds via Nordnet – alla nordiska aktier och ca 800 fonder. ICA Bankens kunder kan även köpa tre färdiga fondpaket med låg, medel eller hög risk.

Filer