2018-10-02

Peter Dahlgren slutar som VD för Nordnet

Peter Dahlgren slutar som VD för Nordnet med omedelbar verkan. Anders Danielsson, idag Chief Commercial Officer, tillträder som tillförordnad VD. En sökprocess efter permanent VD inleds omgående.

–   Nordnet är på en spännande förändringsresa där snabb teknisk utveckling, fortsatt ökande regleringar och allt mer medvetna kunder sätter agendan för hur användarupplevelsen ska utvecklas framåt. Peter har under sin tid som VD inlett förändringsarbetet med hög intensitet och byggt grunden till världens bästa kundupplevelse inom sparande och investeringar. Peter och jag är överens om att bolaget nu går in i en ny fas med delvis nya utmaningar, säger Hans Larsson, styrelseordförande i Nordnet.

Peter Dahlgren tillträdde som VD för Nordnet i maj 2017, i samband med utköpet från börsen. Anders Danielsson har arbetat på Nordnet sedan sommaren 2017 med ansvar för försäljning och marknad, och tillträder nu som tillförordnad VD.

Under det senaste året har Nordnet gjort ett antal framgångsrika produktlanseringar, lanserat en ny visuell identitet och inlett en ny satsning inom bolån.

–   Jag vill rikta ett stort tack till Peter för hans insatser på Nordnet och ge en speciell eloge för det sätt han inlett det stora förändringsarbetet i syfte att skapa framtidens digitala bank. Jag önskar honom lycka till med framtida utmaningar, avslutar Hans Larsson.

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, Kommunikationschef, 0708-87 57 75

E-post: johan.tidestad@nordnet.se

Nordnet är en digital bank för sparande och investeringar som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Med användarvänlighet, tillgänglighet, ett brett utbud och låga priser ger vi våra kunder möjlighet att nå sina ambitioner som sparare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.