2021-11-16

Rasmus Järborg utsedd till vice VD för Nordnet

Rasmus Järborg har idag utsetts till vice VD för Nordnet. Han kvarstår samtidigt i sin roll som produktchef.

Rasmus Järborg har arbetat på Nordnet sedan 2018. Han innehar rollen som produktchef vilket innefattar ett övergripande ansvar för Nordnets produktutbud och digitala gränssnitt. Nu utses han även till bolagets vice verkställande direktör.

– Jag är mycket glad över att kunna presentera Rasmus Järborg som vice VD för Nordnet. Han har gediget kunnande inom den bransch vi verkar, och ett arbetssätt som präglas av positiv energi och att få saker och ting gjorda. Vårt mål är att bygga världens bästa digitala plattform för sparande och investeringar, och som vice VD kommer Rasmus få ett ännu tydligare mandat att leda arbetet med att realisera våra höga ambitioner inom produktområdet, säger Lars-Åke Norling, VD på Nordnet.

Rasmus Järborg har en lång karriär bakom sig inom finansbranschen. Innan han började på Nordnet arbetade han drygt tio år på SEB, bland annat som strategichef. Innan dess arbetade han nio år på den schweiziska investmentbanken UBS i London.

– Mina dryga tre år på Nordnet har varit de mest fartfyllda och givande i min karriär. Som produktchef har jag har varit med om att lansera många spännande och prisvinnande sparprodukter, bland annat en helt ny webb och app. Sedan Lars-Åke tillträdde som VD har jag även jobbat nära honom i strategiska frågor. Jag är mycket stolt över att få uppdraget som vice VD och ser fram emot ett fortsatt nära samarbete med Lars-Åke, styrelsen och alla mina fantastiska kollegor, säger Rasmus Järborg, produktchef och vice VD på Nordnet.

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, Kommunikationschef
johan.tidestad@nordnet.se, 0708-875 775