2006-02-02

Rekordmåned for Internetmæglerne +93%

Private investorer i Danmark handler aktier som aldrig før, og januar måned blev en ny rekordmåned for Internetmæglerne med 127.610 handler. Sammenlignet med januar måned 2005 med 66.042 handler er det en stigning på 93% og i forhold til december måned en stigning på 18%. Internetmæglernes markedsandel målt på antal handler på Københavns Fondsbørs var 10,77% i januar måned mod 9,35% i december måned.

”Hvilken fantastisk start på året. Med 77.645 handler i januar måned på Københavns Fondsbørs gennemførte Nordnets kunder flere handler end det sammenlagte antal handler for helåret 2003, en helt utrolig udvikling”, siger Max Gandrup, Salgschef hos Nordnet Danmark.

15.597 handler i Vestas Wind Systems!
Den høje aktivitet i Vestas fortsætter, og med 15.597 handler i januar måned var Vestas igen den suverænt mest handlede aktie hos private investorer. Keops, Danionics og Bang & Olufsen var alle nye på listen. De fem mest populære aktier i januar måned blandt de private investorer var Vestas, Maersk B, GN Store Nord, Keops og DSV.

Internetmæglernes Top 10 liste:

Antal
Antal handler januar handler december
1 VESTAS 15597 1 VESTAS 13371
2 MAERSK B 6635 2 MAERSK B 4809
GN STORE GN STORE
3 NORD 5868 3 NORD 4781
4 KEOPS 4385 4 DANISCO 4216
5 DSV 3965 5 DSV 3430
NOVO
6 DANIONICS 3929 6 NORDISK B 3287
NOVO
7 NORDISK B 3918 7 DANSKE BANK 2627
BANG &
8 OLUFSEN B 3541 8 D/S TORM 2518
9 DANSKE BANK 3450 9 GENMAB 2286
10 GENMAB 3387 10 TDC 2047

Kilde: Nordnet Bank AB og Københavns Fondsbørs.
Internetmæglerne er Nordnet Bank og E*trade Bank.

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup, Salgschef, Nordnet Danmark,
Telefon: 7020 6685 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk