2006-12-04

Rekordmåned for internetmæglerne på Københavns Fondsbørs

De private investorer gennemførte 165.002 handler i november måned hos internetmæglerne mod 98.403 handler i november måned 2005. En stigning på 68 %. Det var samtidig en ny rekord for internetmæglerne - den tidligere rekord var fra maj måned 2006 med totalt 144.774 handler. Internetmæglernes markedsandel, målt på antal handler på Københavns Fondsbørs, var på 12,42 % i november måned mod 10,63 % i november måned 2005.

”Hvilken fantastisk måned. Den markante kursstigning i de privates favoritaktie Vestas samt en række interessante regnskaber medførte den højeste handelsaktivitet vi nogensinde har set hos private investorer”, siger Max Gandrup, Landechef Nordnet Danmark.

Markant stigning for internetmæglernes omsætning

Internetmæglerne har længe haft store markedsandele målt på antal handler på Københavns Fondsbørs, men den største vækst sker nu målt på omsætningen. Nordnet var i november måned den 6. største aktør på Københavns Fondsbørs målt på omsætning med en markedsandel på 3,64 %. For 12 måneder siden var Nordnet den 15. største aktør med en markedsandel på 2,55 %.

Vestas-hysteri hos de private investorer

Med 19.001 handler i november måned blev Vestas i særklasse den mest handlede aktie hos private investorer. Med en kursstigning i november måned på hele 32 % og alene 22 % på regnskabsdagen for Vestas d. 22. var interessen for de privates favoritaktie naturligvis helt i top. De fem mest populære aktier i november måned blandt de private investorer var Vestas, Danske Bank, DSV, Genmab og Topsil.

Internetmæglernes Top 10 liste:

Antal handler november Antal handler oktober
1 VESTAS 19001 1 VESTAS 10932
2 DANSKE BANK 8730 2 GENMAB 6343
3 DSV 6915 3 GN STORE NORD 5686
4 GENMAB 4944 4 NOVO NORDISK B 5050
5 TOPSIL 4749 5 DANSKE BANK 4574
6 MAERSK B 4661 6 MAERSK B 4418
7 KEOPS 4557 7 DSV 4320
8 BAVARIAN 4218 8 DANIONICS 3628
9 FLSMIDTH & CO 3815 9 CAPINORDIC 3566
10 BODILSEN HOLDING 3600 10 KEOPS 3502

Kilde: Nordnet Bank og Københavns Fondsbørs.
Internetmæglerne er Nordnet Bank, E*trade Bank og Saxo Bank.

For yderligere information, kontakt:

Max Gandrup, Landechef, Nordnet Danmark,
Telefon: 70 20 66 85 Mobil: +46 709890071 E-mail: max.gandrup@nordnet.dk