2011-09-13

Småinvestorene strømmer til Nordnets nye skatteparadis.

I løpet av en uke har Nordnet åpnet 2.900 % flere skattegunstige investeringskontoer enn gjennomsnittet for 2011. Interessen for å slippe å betale skatt på aksjegevinster har eksplodert, sier daglig leder i Nordnet Anders Skar.

For en uke siden ble det for første gang mulig for privatpersoner å slippe løpende gevinstbeskatning på aksje- og fondshandler, uten at det påløper noen faste kostnader eller gebyrer. Mottakelsen fra markedet på den nye investeringskontoen har i følge Nordnet-sjefen vært fantastisk.

– Det har vært en ekstrem pågang av kunder og spørsmål rundt vårt nye skatteparadis, Investeringskonto Zero. Det er helt åpenbart at privatpersoner har ventet lenge på dette, sier Anders Skar.

For utenom at kontoen ikke har noen faste kostnader, er det primært to hovedgrunner til at kundene strømmer til den nye investeringskontoen, i følge Skar.

– Det er selvfølgelig den åpenbare grunnen, nemlig at man slipper den løpende beskatningen og dermed har mulighet til å reinvestere pengene du normalt ville betalt i skatt. Det som i tillegg er svært attraktivt for mange, og som er vanskelig å sette en verdi på, er enkelheten produktet representerer. Du slipper nemlig alt papirarbeid, skjemaer og administrasjon i forbindelse med selvangivelsen, og mange velger produktet utelukkende på grunn av dette, sier Anders Skar.

Skar forteller videre at småinvestorene er takknemlig for at de nå får de samme mulighetene som rike mennesker til å utsette skatten. De rike har lenge nytt godt av den utsatte skattefordelen ved å investere gjennom sine aksjeselskaper.

– ”Jula kom tidlig i år” var tilbakemeldingen fra en kunde. Det er selvfølgelig hyggelig med slike tilbakemeldinger, men jeg er egentlig ikke så overrasket. Rike mennesker er glade i pengene sine, og har lenge nytt godt av den utsatte skattefordelen. Når vanlige folk, som du og jeg, nå får den samme muligheten blir det selvfølgelig satt pris på, avslutter Skar.

For ytterligere informasjon, kontakt: Anders Skar, Daglig leder Nordnet Norge, +47 233 330 16, +47 959 222 77 – anders.skar@nordnet.no.

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach.
The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 384,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark
and Finland. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Filer