2010-07-05

Sommervarme giver fald i privates aktiehandel

I juni måned gennemførte de private investorer hos internetmæglerne i gennemsnit 8.375 handler pr. handelsdag på Københavns Fondsbørs. Det var et fald på 29 % i forhold til maj måned med 11.807 handler pr. handelsdag, og et fald på 15 % i forhold til juni måned 2009 med 9.820 handler pr. handelsdag.

Sommeren er her og aktiviteten hos private investorer i juni måned var årets hidtil laveste hos internetmæglerne.

”Skøn sommervarme og VM i forbold har lagt en tydelig dæmper på de private investorers handelsaktivitet. I kombination med en stor usikkerhed i markedet, hvor vi tydeligt mærker at mange private er forsigtige og forholder sig afventende, så vi specielt i de seneste uger i juni en markant lavere handelsaktivitet”, siger Max Gandrup, Country General Manager hos Nordnet Danmark.

Statistik privat aktiehandel

Ændring Ændring Jun. 10 Maj. 10 Jun. 09
  Jun10/Maj10 Jun10/Jun09 Antal handler Antal handler Antal handler
Nordnet Bank -13% -6% 119865 137971 126849
Saxo- Etrade Bank -13% -7% 58642 67498 63306
Saxo Bank -19% -8% 5746 7051 6246

Internetmæglere,
Totalt pr. måned -13% -6% 184253 212520 196401
Totalt pr. handelsdag -29% -15% 8375 11807 9820

Kilde: Nordnet Bank og Københavns Fondsbørs.

For yderligere information, kontakt:
Max Gandrup, Country General Manager, Nordnet Danmark
Telefon: +46 709890071
max.gandrup@nordnet.dk

Nordnet provides services that simplify savings, investments and loans to private investors in the Nordic region. We focus on active savings with a modern and smart approach. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Nordnet is the leading broker in the Nordic region with about 310,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnet.de and www.nordnet.lu.