2018-11-09

Suursijoittajien tuote nyt ensi kertaa yksityissijoittajien saatavilla

Neljä vuotta sitten Nordnet mullisti Suomen sijoitusmarkkinat lanseeraamalla kuluttomat Superrahastot. Nyt tuomme markkinoille uuden konseptin: Nordnet Smart -salkut, jotka on kehitetty yhteistyössä J.P. Morganin kanssa. Vastaavia tuotteita ei ole ollut aiemmin saatavilla suomalaisille yksityissijoittajille.

Nordnet Smart -salkut on kehitetty tuottamaan paremmin kuin perinteiset rahastot ja voittamaan vertailuindeksi pitkällä aikavälillä. Salkut tarjoavat globaalin ja kaikki pääomaluokat kattavan hajautuksen. Konsepti perustuu moderniin omaisuudenhoitoon ja se on kehitetty yhdessä J.P. Morganin kanssa, joka on yksi maailman johtavista investointipankeista. Nordnetin kehittämä digitaalinen sijoitusneuvonta täydentää palvelua ja varmistaa, että asiakas saa juuri hänen tavoitteisiinsa ja riskinsietokykyynsä sopivan sijoitussuosituksen.

Perustan Smart-salkuille luovat kolme eri riskitasoille suunniteltua rahastoa – Nordnet Smart 5, 10 ja 15– joissa luku kertoo tavoitellun vuosittaisen riskin määrän (vuotuinen prosentuaalinen volatiliteetti). Mitä korkeampi luku, sitä korkeampi tavoiteltu tuotto- ja riskitaso.

Suursijoittajien sijoitustuote ensimmäistä kertaa yksityissijoittajien saatavilla

Olemme todella ylpeitä voidessamme esitellä nämä uudet rahastot, sillä ne ovat Suomessa täysin ainutlaatuisia. Vastaavia tuotteita on tarjottu aiemmin instituutiosijoittajille, mutta nyt ne ovat saatavilla myös suomalaisille yksityissijoittajille alkaen 15 euron minimimerkinnällä, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Yhdellä sijoituksella koko maailma – ja vähän enemmän

Automatisoitu ja systemaattinen sijoitusstrategia sopeuttaa sijoitukset markkinatilanteeseen tarjoten älykkäämpää sijoittamista. Jos osakemarkkinat laskevat ja volatiliteetti kasvaa, Smart-salkut tasapainotetaan automaattisesti vastaamaan tavoiteltua riskitasoa vähentämällä osakemarkkinariskiä. Näin sijoittaja saa tasapainoisemman salkun, jonka riskitaso pysyy koko ajan samana ja henkilökohtaiseen riskiprofiiliin sopivana.

Nordnet Smart -salkut sijoittavat viiteen eri omaisuusluokkaan: osakkeisiin, korkoihin, hyödykkeisiin, kiinteistöihin ja luottoihin. Sijoitukset on hajautettu tuhansiin arvopapereihin ympäri maailman.Nordnet Smart -salkku on kokonaisvaltainen sijoitusratkaisu. Sijoittaja ei välttämättä tarvitse muuta, selittää Tuppurainen.

Uuden sukupolven säästämistä

Nordnet Smart -rahastoissa on vuotuinen palkkio, jonka suuruus on 0,79 %–0,99 %. Rahastoihin ei liity muita lisäkustannuksia.

Smart-salkuilla haluamme tarjota asiakkaillemme maailmanluokan sijoitustuotteen, joka heijastaa uusimpia suuntauksia varainhoidossa, ilman korkeita minimisijoitusvaatimuksia tai korkeita kuluja. Digitaalinen sijoitusneuvonta antaa meille mahdollisuuden opastaa säästäjiä ja sijoittajia sekä löytää jokaiselle yksilöllisesti sopivan, tasapainotetun salkun. Haluamme olla jatkossakin aktiivisten kaupankävijöiden ja treidaajien ykkösvalinta, mutta Smart-salkuilla avaamme oven täysin uudelle alueelle, kertoo Tuppurainen.

Lisätietoja Nordnet Smart -salkuista löytyy osoitteesta: https://www.nordnet.fi/smart-salkut

Lisätietoja antaa:

Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja, +358 50 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi