2009-05-08

Ta makten från Gammelbankerna

I dag delar Nordnets VD Carl-Viggo Östlund och hans kollegor ut pengar utanför flera av gammelbankernas kontor i Stockholmsområdet under devisen ”Ta makten över dina pengar”.

Hela Nordnets koncernledning och delar av personalen kommer att befinna sig utanför de fyra gammelbankerna SEB:s, Handelsbankens, Nordeas och Swedbanks kontor på Kungsholmstorg, Medborgarplatsen, Sergels torg, Östermalmstorg, Kungsträdgården, Odenplan, Högtorget och Stureplan i dag mellan klockan 11.30 – 14.00. Där kommer de att dela ut 250 kronor i aktier eller fonder till de som är redo att ta makten från Gammelbankerna.

– Det är dags för spararna att ta makten över sina pengar. Därför kommer vi att stå utanför ett antal utvalda Gammelbanks-kontor och dela ut vårt Starta eget-bidrag på 250 kronor i aktier eller fonder till de som är redo att ta makten över sina pengar, säger Nordnets vd Carl-Viggo Östlund.

Nordnets VD Carl-Viggo Östlund kommer att befinna sig utanför SEB:s kontor på Sergels Torg klockan 11.30 – 14.00.

För mer information kontakta:

Carl-Viggo Östlund, vd Nordnet, 070-609 58 81

carl-viggo.ostlund@nordnet.se

Jonas Burvall, kommunikationschef Nordnet, 0766-27 97 55

jonas.burvall@nordnet.se

The Nordnet Group provides user-friendly and cost efficient services to private investors and companies within share trading, mutual fund investments and pension savings plans. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on the Stockholm Stock Exchange. Nordnet Bank AB is the leading Internet broker in the Nordic region with about 240,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark, Finland, Germany and Luxembourg. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk, www.nordnet.fi, www.nordnetbank.de and www.nordnet.lu.

Filer