2013-12-03

Teckna aktier hos Nordnet i Candykings nyintroduktion

Det svenska godisföretaget Candyking (tidigare Karamellkungen) börsnoteras på Nasdaq OMX. Aktiehandeln börjar den 12 december, men redan nu kan du teckna aktier på nätbanken Nordnet.

Candyking är den marknadsledande leverantören i Norden av kompletta lösningar för konfektyr i lösvikt. I Sverige är deras mest kända varumärken Karamellkungen och Parrot’s som är lösviktskoncept för naturgodis.

Vi vill premiera våra kunder och ge dem möjlighet att delta när svenska bolag börsnoteras. Nu kan de krydda sin portfölj med Candyking, som är spännande bolag som utforskar nya marknader, affärskoncept och kundkanaler utomlands. De är branschledande och har en lång historik av lönsam tillväxt, säger Eva Trouin, Sverigechef på Nordnet.

Candykings affärsidé består av så kallad ”shop-in-shop” (en butik i butiken). De bedriver för närvarande verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Irland, Polen, Tjeckien, Slovakien, Ungern och Baltikum samt exporterar till Belgien, Ryssland och Spanien.

Candykings styrelse och ledning anser att erbjudandet och börsnoteringen kommer att leda till ökad uppmärksamhet och varumärkeskännedom bland befintliga och potentiella kunder, leverantörer och konsumenter. Erbjudandet och noteringen gör det också möjligt för bolaget att få tillgång till de svenska och internationella kapitalmarknaderna för eventuella framtida kapitalbehov och möjliggör för bolaget att genomföra förvärv med betalning i egna aktier. Candykings styrelse och ledning, tillsammans med huvudägarna, har av dessa skäl nu gjort bedömningen att bolaget är väl positionerat att utnyttja fördelarna som följer med en börsnotering.

Teckningsintervallet för de aktier som erbjuds (max 11 481 481 nyemitterade och 7 037 036 befintliga) förväntas fastställas till 27-32 kronor per aktie, vilket ger ett totalt värde på Candykings aktier på ca 994-1045 miljoner kronor.

Nordnet erbjuder courtagefri handel i Candyking 2-10 december 2013. Läs mer om erbjudandet: http://www.nordnet.se/kampanjer/ipo/candyking.html

Erbjudandet om att teckna aktier görs i samarbete med Carnegie och Nordea. För fullständiga villkor se: http://group.candyking.com/sv/borsnotering/disclaimer/

För mer information, kontakta:
Eva Trouin, Sverigechef Nordnet, tel. 070-577 38 04
eva.trouin@nordnet.se

Nordnet is a Nordic online bank with about 483,000 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.