2016-04-07

Tom Hauglund er Nordnets nye Investeringsøkonom

Nettbanken Nordnet lanserer i dag 42 år gamle Tom Hauglund som sin nye Investeringsøkonom. Den nye talspersonens fremste oppgaver vil være å spre kunnskap, i tillegg til å representere og fremme private interesser i aktuelle spare- og investeringsspørsmål.

Jeg er veldig stolt over at vi har fått Tom på Nordnet-laget. Han brenner for investeringer, det som rører seg i de finansielle markedene og spiser børsmeldinger til frokost. Hans erfaring fra finansbransjen, og ikke minst som privat investor igjennom flere år, gjør han veldig godt rustet til å hjelpe private sparere og investorer med å forvalte pengene sine på best mulig måte, sier Nordnets norgesjef Anders Skar.

Nordnet tilbyr handel med aksjer, fond og verdipapirer på internett, og kundene er selvbetjente. Informasjon og kunnskap som et komplement til Nordnets gjør-det-selv løsning er helt avgjørende både for Nordnets og kundenes suksess ifølge Skar.

– Vår digitale nettbutikk for sparing og investering er ingenting verdt om kundene ikke vet hvordan de skal navigere og hvilke produkter de skal plukke med seg. Vi forsøker kontinuerlig å utdanne og opplyse kundene våre, og her vil selvfølgelig vår nye Investeringsøkonom spille en svært sentral rolle, fortsetter Skar.

Tom Hauglund har over 15 års erfaring fra børs, aksjer og finansielle markeder. Hans erfaringer strekker seg fra fondsbransjen i Gambak (nå Alfred Berg), til aksjehandel og megling fra Sparebank1 Markets og Swedbank. I tillegg har han  livnært seg som privat investor de siste 3 årene.

– Av alle jobbene jeg har hatt de siste 15 årene er dette den mest inspirerende og spennende. Jeg har stor respekt for det jeg nå begir meg inn på. Folks penger representerer frihet, fleksibilitet og drømmer. I dag har alle i prinsippet tilgang til et vanvittig stort utvalg av investeringsmuligheter og informasjon. Dette gir store muligheter, men også fallgruver. Mitt mål og min hensikt er å hjelpe kunder med å navigere i dette markedet slik at de unngår å gjøre fei, og kan ta bedre og mer opplyste valg, sier Tom Hauglund.

Den nye Investeringsøkonomens beste råd til alle som skal plassere penger er det samme, uavhengig om de er tradere, investorer eller mer langsiktige sparere:

– Kunnskap er alltid nøkkelen til suksess. Jo mer du kan om noe jo bedre vil du lykkes med det. Det gjelder alt fra matlaging til investering i aksjer. Ta beviste valg, invester aldri penger i noe du ikke forstår og hold kostnadene lave er gode tommelfingerregler, avslutter Hauglund.

Vedlegg:

Tom Hauglund: Født 1973 – fra Oslo. Gift, 2 barn.

Utdannelse: Bachelor i Finans fra University of Arizona, Autorisert Fondsmegler

Bakgrunn: Aksjefond i Gambak, Aksjemegler i Sparebank1 Markets og Swedbank. De siste 3 årene som privat investor.

Andre meritter: Norges mester i tennis flere ganger med blant annet Kongepokal i single. Norgesmester 40+ i 2014

For mer informasjon, kontakt:

Anders Skar: 959 222 77 | anders.skar@nordnet.no | Twitter: AndersNordnet

Tom Hauglund: 928 15 234 | tom.hauglund@nordnet.no | Twitter: TomNordnet

Eller se www.nordnetbloggen.no

Nordnet er en bank for investeringer i aksjer og fond som er tilstede i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Tanken bak Nordnet er å la kundene selv ta kontroll over pengene og investeringene sine, og målet er å bli førstevalget for sparing og investering i Norden. Nordnet AB (publ) er notert på Nasdaq Stocholm. Besøk oss på www.nordnetbankab.wpengine.com, www.nordnet.no, www.nordnet.se, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.