2014-04-09

Tuottoa ikääntymisestä – Nordnet tuo CPR Silver Age -rahaston Suomen markkinoille

Nordnet tuo ensimmäisenä Suomessa CPR Silver Age -rahaston säästäjien saataville. Vuonna 2009 perustettu osakerahasto sijoittaa eurooppalaisiin yhtiöihin, jotka hyötyvät maailman väestön ikääntymisestä.

CPR Asset Management on ranskalainen varainhoitoyhtiö ja Amundi-konsernin tytäryhtiö. Amundi on kahden johtavan rahoitusalan toimijan, Crédit Agricolen and Société Généralen, tytäryhtiö. CPR Asset Managementin hallinnoimat varat ovat 25 mrd. euroa (12/2013). CPR Asset Managementissa yhdistyvät sekä toimialajohtajan että ketterän putiikkiyrityksen hyvät puolet.

CPR Asset Management on monien eri omaisuusluokkien asiantuntija ja se tuottaa joustavia, tehokkaita ja dynaamisia sijoitusratkaisuja. Yritys luottaa kokeneiden tiimiensä osaamiseen ja asiantuntemukseen tuottaakseen pitkällä aikavälillä todellisia tuloksia. CPR Asset Managementin asiakkaita ovat niin yksityis- ja institutionaaliset sijoittajat kuin yritykset ja vakuutusyhtiöt.

– Väestön ikääntyminen on maailmanlaajuinen megatrendi ja sillä on kauaskantoisia seurauksia kansantalouksille. Onneksi trendistä voi myös hyötyä, esimerkiksi sijoittamalla CPR Silver Age -rahastoon, sanoo Niklas Odenwall, Nordnet Suomen maajohtaja.

– Olemme erittäin iloisia, että voimme antaa suomalaisille sijoittajille mahdollisuuden hyötyä väestön ikääntymisestä. CPR Silver Age -rahasto on hyötynyt trendistä jo vuodesta 2009 ja lyönyt eurooppalaiset indeksit. Nordnetin ansiosta rahasto on nyt saatavilla kahdeksannessa Euroopan maassa. Rahasto on herättänyt paljon kiinnostusta ympäri Euroopan ja rahaston hallinnoimat varat ovat jo 450 milj. euroa (3/2014), sanoo Ahmadi Vafa, CPR Silver Age -rahaston salkunhoitaja, CPR Asset Management.

Nordnet ei peri rahastosta merkintä- tai lunastuspalkkioita. Minimisijoitus rahastoon on 15 eur/merkintä. Rahastoa voi merkitä 9.4.2014 alkaen.

Lisätietoja antaa:

Niklas Odenwall Nordnet Suomen maajohtaja
040 565 6043 / niklas.odenwall@nordnet.fi

Lisätietoja CPR Asset Managementista antavat:

Karine Gauthier, Head of Press Relationships CPR AM
+33 1 53 15 71 66 / karine.gauthier@cpr-am.fr

Marguerite de Lajugie, Press Relationships CPR AM
+33 1 53 15 71 10 / marguerite.delajugie-ext@cpr-am.fr

Nordnet is a Nordic online bank with about 501,300 accounts in Sweden, Norway, Denmark and Finland. We provide services that simplifies savings and loans. With a modern and smart approach, we focus on active savers. The holding company, Nordnet AB (plc), is listed on NASDAQ OMX Stockholm. Visit us at www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk and www.nordnet.fi.

Filer