2017-01-09

Ulf Dinkelspiel avliden

Nordnets styrelseledamot Ulf Dinkelspiel har idag den 9 januari avlidit efter en kort tids sjukdom.

Ulf Dinkelspiel var en av grundarna till Nordnet 1996, och har varit medlem av styrelsen i Nordnet AB (publ) sedan 2001 samt medlem i styrelsen i Nordnet Bank AB. Ulf kommer inte att ersättas under perioden fram till nästa årsstämma.

Det är med stor sorg jag mottagit beskedet att Ulf har gått bort. Ulf var på många sätt en förebild och en mycket uppskattad styrelseledamot med sina omfattande kunskaper i finansbranschen, sin långa affärserfarenhet och sin engagerade och varma personlighet. Mina tankar går till hans familj, säger Håkan Nyberg, vd på Nordnet.

För frågor, kontakta:
Håkan Nyberg, vd Nordnet,
hakan.nyberg@nordnet.se

Nordnet är en bank för investeringar i aktier och fonder som finns i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Idén bakom Nordnet är att ge kunderna kontrollen över sina pengar och investeringar, och målet är att bli förstahandsvalet för sparande i Norden. Nordnet AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm. Besök oss på www.nordnetbankab.wpengine.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.