2024-03-21

Valberedningen föreslår Therese Hillman till ny styrelseledamot i Nordnet

Valberedningen i Nordnet AB (publ) föreslår att Therese Hillman väljs till ny styrelseledamot vid årsstämman den 29 april 2024.

Therese Hillman är 43 år gammal och har en civilekonomexamen från Handelshögskolan i Stockholm. Hon är idag VD för designkoncernen Network of Design och var innan dess VD för spelutvecklaren NetEnt AB som var noterat på Stockholmsbörsen. Tidigare roller innefattar bland annat CFO på NetEnt AB och VD på e-handelsbolaget Gymgrossisten. Hon har idag även uppdrag som styrelseledamot i den danska sportmediakoncernen Better Collective.

– Therese Hillman har en bred bakgrund inom företagsledning och styrelsearbete, och erfarenhet från såväl tillväxtfas som uppbyggnadsfas. Hon har förståelse för digitala affärsmodeller och miljöer som präglas av en stor mängd regler, vilket passar utmärkt i rollen som styrelseledamot i Nordnet, säger Tom Dinkelspiel, styrelseordförande i Nordnet.

Valberedningen föreslår också omval av Tom Dinkelspiel, Fredrik Bergström, Anna Bäck, Karitha Ericson, Charlotta Nilsson och Henrik Rättzén. Det föreslås vidare att Tom Dinkelspiel omväljs till styrelsens ordförande. Sedan årsstämman 2023 har Per Widerström och Gustaf Unger utträtt ur styrelsen.

För mer information kring ärenden på årsstämman, se separat kallelse som skickats ut idag.

För mer information, kontakta:
Johan Tidestad, Kommunikationschef
johan.tidestad@nordnet.se, 0708-875 775

Nordnet är en ledande nordisk digital plattform för sparande och investeringar. Genom innovation, enkelhet och transparens utmanar vi traditionella strukturer och ger privata sparare tillgång till samma information, verktyg och service som professionella investerare. Besök oss på www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no, www.nordnet.dk eller www.nordnet.fi.