2023-02-06

Nordnet ja Quartr -yhteistyö tuo pörssiyhtiöiden tulosesitykset kaikille

Nordnet ja ruotsalainen ohjelmistoyritys Quartr ovat allekirjoittaneet yhteistyösopimuksen, jonka myötä sijoittajat saavat pääsyn Quartr-palvelun pörssiyhtiöesityksiin. Sopimus koskee kaikkia Nordnetin markkinoita ja kattaa pörssiyhtiöiden raportit sekä niihin liittyvät esitysmateriaalit.

Nordnetin asiakkaat voivat tästä päivästä alkaen kuunnella tulospuheluita (“earnings calls”), joissa pörssiyhtiön toimitusjohtaja esittelee yhtiön viimeisimmät tulosluvut ja vastaa analyytikoiden kysymyksiin. Esitykset toimitetaan podcast-muodossa, eli äänitiedostona, jota kuunnellessa on mahdollisuus muuttaa toistonopeutta ja siirtyä suoraan puhelun eri osioihin, kuten Q&A-osioon. Puheluun liittyvä esitysmateriaali ja itse tulosraportti ovat myös saatavilla suoraan Nordnetin palvelun kautta. Quartr-sisällöt löytyvät Nordnetin palvelun osakekohtaisilta sivuilta pian tulosesityksen jälkeen.

• On aina hienoa päästä esittelemään uusia palveluita asiakkaillemme, ja se tuntuu erityisen arvokkaalta silloin, kun voimme samalla demokratisoida säästämistä ja sijoittamista. Quartr-tietokannan avulla voimme nyt Pohjoismaiden ensimmäisenä pankkina tarjota yksityissijoittajille tietoa, joka on tähän asti ollut enimmäkseen vain omaisuudenhoitajien ja investointipankkien saatavilla, sanoo Nordnet Suomen maajohtaja Suvi Tuppurainen.

Nordnetin palveluun integroitu Quartr-sisältö kattaa noin 6 000 pörssiyhtiötä Pohjoismaiden, Saksan, Englannin, Yhdysvaltojen ja Kanadan osakemarkkinoilla. Suomalaisia yhtiöitä on 140. Sisältö on alkuvaiheessa saatavilla Nordnetin verkkopalvelussa ja seuraavassa vaiheessa myös mobiilisovelluksessa.

• Ensimmäisessä vaiheessa tuomme Quartr-tiedot verkkopalveluun, ja pian sama sisältö on saatavilla Nordnet-sovelluksessa. Lanseerausvaihe kattaa yritysesittelyt ja talousraportit, mutta jatkossa pystymme tekemään monia kiinnostavia asioita yhdessä Quartrin kanssa. Se voi tarkoittaa esimerkiksi osavuosiraporttien datapisteiden havainnollistamista helposti ymmärrettävässä muodossa, kuten yrityksen tulovirtojen visualisointia tuotealueittain ja markkinoittain, sanoo Tuppurainen.

Lisätietoja antaa:
Suvi Tuppurainen, Nordnet Suomen maajohtaja: 050 380 3877, suvi.tuppurainen@nordnet.fi

Nordnet on digitaalinen pankki säästäjille ja sijoittajille. Toimimme Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Tarjoamme asiakkaillemme käyttäjäystävällisen palvelun, laajan valikoiman sijoituskohteita ja edulliset hinnat säästötavoitteiden saavuttamiseksi. Tutustu meihin tarkemmin: www.nordnet.fi, www.nordnetab.com, www.nordnet.se, www.nordnet.no ja www.nordnet.dk.